2017. december 31., vasárnap

2017 - könyvekben

Tavaly sikerült az 50+ könyv, és egészen két héttel ezelőttig azt hittem, idén sem lesz gond. Aztán karácsony előtt döbbentem rá, hogy még két könyv van hátra, nekem pedig gőzerővel tanulnom kéne. Szóval kicsit csaltam, és előrébb vettem az Alice csodaországbant - amit amúgy is el akartam olvasni, de a vékonysága miatt most extrán motivált lettem.


Az év elejére került a legtöbb maradandóan jó olvasmány: különösen tetszett a Ne bántsátok a feketerigót!, A legsötétebb szoba, a Neked adom a napot és a Veszedelmes viszonyok. Az És nekem mi közöm ehhez? elég nyomasztó volt, de tetszett, A sárga kapszula pedig ajánlott mindenkinek, aki el akar kezdeni konditeremben bohóckodni.


Az üzenet és az Előttem az élet szörnyen aranyosak voltak, utóbbit még anyukámnak is továbbadtam, ő is rajongott érte. A szolgálólány meséje szerintem tíz éve vár a sorára a könyvespolcomon, de 2017 kötelező olvasmányaként már ideje volt végre elő is venni, nem bántam meg (most két példány van belőle, mert Medvegy is el akarta olvasni, de az én régi kiadásomnak még csúnya volt a borítója. Ez teljesen komoly). A holland szűz hangulata valamiért nagyon elkapott, majd jött az év hivatalos mélypontja, D. Tóth Kriszta Húszezer éjszakája. Szörnyű volt.
A #GIRLBOSS és a We Have Always Lived in the Castle életem első Bookdepository-s rendelése, gyorsan ki is olvastam őket, aztán nem is olvastam semmi mást idén angolul. #nyomi


A nászútra A nyugalmat és a Dorian Gray képmását vittem magammal, az év kedvenc magyar regény pedig fej-fej mellett Az ajtó és a Jelmezbál.


A Harminc év napsütés megjárta velem Amszterdamot és megázott a táskámban (csak nekem tetszik ez így?), A babaház úrnője a tavalyi év egyik kedvence volt, ezért a Múzsától talán kicsit sokat vártam. Hasonlóan jártam a Mellettem elférsszel (wut), amivel kimondottan sokat szenvedtem és többször félbe akartam hagyni.

Amiket átviszek a januárba:
   Jonathan Safran Foer: Állatok a tányéromon - állítólag jó, de a fordítás szörnyű
   Marie Tourell Søderberg: Hygge - ezt még akkor vettem, amikor betört ez a hygge-mánia, és azt hittem, szeretek evidens dolgokról olvasni ("puha plédek! gyertyák! tea!")
   Laurie Penny: Bitch Doctrine
   Zeruya Shalev: Szerelmes élet - hirtelen felindulás volt egy könyvfesztiválon, nagyon szerettem volna szeretni, de eddig úgy tűnik, nem szeretem
   Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről - tetszik, csak lejárt rá a határidő a könyvtárban és vissza kellett vinnem
   Géra Eleonóra – Szécsi Noémi: A modern budapesti úrinő - IMÁDOM

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése